Міжнародний кодекс зі збуту замінників грудного молока

Міжнародний кодекс зі збуту замінників грудного молока

International Code of Marketing of Breast-Milk Substitutes

Міжнародний кодекс зі збуту замінників грудного молока, або Міжнародне зведення правил про збут замінників грудного молока – повна його назва.

Для початку розберемося що це, коли і чому виникло. Це документ, який ухвалила ВООЗ (Всесвітня Організація Охорони Здоров’я) у 1981 р.

Міжнародний кодекс
Міжнародний кодекс зі збуту замінників грудного молока

Він був розроблений для того, щоб захистити намір матерів годувати грудьми. Адже після винайдення сухої молочної суміші для дітей, її почали дуже неетично просувати, популяризувати, переконувати матерів, що годування сумішшю навіть краще і корисніше для дитини. Проте це нашкодило здоров’ю дуже багатьох немовлят та їх мам, і навіть спричинило багато смертей. Причин є немало, але оскільки виробники зацікавлені не у здоров’ї, а у власній вигоді, то їх це не зупиняло. Потрібні були дії, які б обмежили спроби компаній збагатитися на житті та здоров’ї людей.

Яких продуктів стосується Кодекс?

Ці правила стосуються як сумішей (як початкових, так і так званих “продовжуючих” до 3 років), так і пляшок, сосок. Діє заборона на рекламу й інших продуктів, які пропонують на заміну грудному молоку для дітей до 6 місяців (чаї, соки, води, каші, йогурти, пюре тощо).

Якими можуть бути порушення Кодексу?

Кожна з нас, мабуть, бачила ці порушення кодексу. Реклама штучного годування у лікарнях, дитячих поліклініках, приватних кабінетах, на прилавках магазинів, інтернет-сторінках, у популярних блогерів. Багато виробників штучного вигодовування та аксесуарів до нього оминають ці правила, порушують їх, не надають правдивої інформації про ризики і шкоду своєї продукції.

Пропонування лікарям і матерям подарунків, пробників – це теж пряме порушення кодексу. Лікарям пропонують рекомендувати цю продукцію за винагороду, а на породіль діють різними методами, щоб вони “вирішили” годувати дитину штучно.

Як впливає маркетинг?

Кодекс мав би вирішувати цю проблему, але порушень дуже багато і конкретних покарань за їх недотримання часто немає, бо у кожної країни своє законодавство.

Тож зараз ми маємо зростання продажів у компаній і водночас скорочення кількості немовлят, що отримують грудне молоко. Маркетинг працює, рекламні бюджети великі, виробники надають неповну інформацію, тому вводять в оману споживачів

Що з цим робити? Як боротися?

Є спеціальні групи ІБФАН (всесвітня організація дій по захисту дитячого харчування), куди можна подавати скарги, якщо помітили десь порушення.

Додаткові матеріали з теми (зібрала Лесько Оксана, консультантка з грудного годування):

Автор/ка
Ольга Дідух
консультантка з грудного вигодовування